Přihlášení Zavřít
Zadejte Vaše mobilní číslo, a poté vyplňte jednorázový kód, který Vám pošleme v SMS.
Tato e-kniha je dostupná ve formátech:
ePUB Mobi PDF
Dostupnost formátů zavisí na vydavateli. E-knihy mají velikost od 1 MB do 30 MB.
Vydavatel: Bizbooks
Vydáno: 2014
Jazyk: český
Počet stran: 232
Říká se, že žijeme v době informačního věku. Atributy připisované informačnímu věku bývají technologie, počítače, digitalizace, digitální dálnice, informace kdykoli, kdekoli, komukoli na dosah ruky. Jedná se však skutečně o informace, nebo jen o terabajty? A jsme vůbec schopni překladu takovýchto terabajtů do důležitých informací? Dokáže se náš mozek s takovým množstvím informací vypořádat? A jsme vlastně vůbec schopni žít bez těchto informací?
Autoři knihy Ivan Pilný a Tereza Kučerová se v knize Manéž informačního věku pokouší zjistit, jak s těmito jevy zacházet. Nenabízí návody, ale spíše témata k zamyšlení. Vždyť přeci potenciál zdravého rozumu stále převyšuje všechny počítačové sítě dohromady.
Pojďme se společně s autory zamyslet například nad tím, zda:
existuje doopravdy digitální předěl hendikepující ty, kteří nemají přístup na internet;
se nezměnily některé digitální dálnice na zaprášené okresky vedoucí odnikud nikam, nebo dokonce ve slepé uličky;
žijeme ještě skutečné životy, nebo je některé věkové skupiny už změnily ve virtuální;
jsou senioři schopni ovládat nové digitální hračky tak, aby jim byly k užitku;
mohou psychopati nebo kriminálníci terorizovat lidi, státy a celý svět a využívat jeho závislosti na počítačových sítích a kritických aplikacích.
Komu nebo čemu můžeme na internetu věřit?
Ing. Ivan Pilný je znám především na poli informačních a komunikačních technologií jako úspěšný manažer a podnikatel. Teď tvrdí, že zkouší dělat to, co ho baví. Postavil se před zrcadlo a zjistil, že jej zajímá vlastní mozek. V této knize se získané poznání snaží rozšířit i na vaše mozky. Snad k užitku čtenářů.
Tereza Kučerová pochází z výtvarně založené rodiny. Vystudovala Marketingovou komunikaci a PR na Fakultě sociálních věd na Karlově univerzitě, v současnosti dokončuje magisterské studium Žurnalistiky tamtéž. Strávila rok na studijním pobytu v Barceloně, který ji velmi kulturně ovlivnil. Je členkou ediční rady internetového magazínu Markething.cz a pracuje jako copywriterka v reklamní agentuře Mather Advertures. Ve volném čase se věnuje fotografování a DIY projektům, o kterých píše se svou kamarádkou na blogu mintyfinty.cz.